Sa intru sau sa nu intru in afaceri

Va emotionati pana peste poate la gandul de a incepe pe cont propriu o afacere si tremurati cu gandul si teama ca aceasta ar putea rezulta intr-un esec. Da, aceste emotii sunt efectul gandirii.
Pentru majoritatea oamenilor teama de esec este suficienta pentru a-i retine de la initierea intr-o anumita activitate, este natural.
Da sigur, acum mai mult ca inainte ca suntem in „criza economica” si teama este tot mai pregnanta dar cu o planificare atenta orice afacere poate beneficia de un anumit succes.
Inainte de a incepe o afacere este primordial sa va opriti o clipa asupra a ceea ce doriti ca firma sa aibe ca obiect de activitate si asupra caruia doriti sa se concentreze.

Este bine sa stiti dinainte ce produse si/sau servicii va furniza firma si asupra careui grup sau nisa se va proiecta interesul acesteia. Acesta pare un pas destul de simplu si logic cu toate acestea majoritatea antreprenorilor incepatori tind sa se adreseze unei audiente prea extinse sau unor grupuri de persoane nesemnificative.
Desi ideea adresarii unui public mare la inceput pare interesanta si foarte tentanta acest lucru poate dauna in mare masura afacerilor mici sau aflate la inceput.
In incercarea de satisfacere a unui public prea mare sau divers cauzeaza concentrarii firmei pe obiectivele esentiale si duce la pierderea identitatii acesteia. Atunci cand firma se adreseaza unui public nesemnificativ sau prea mic reprezinta o problema in insasi faptul ca un public mic (ca numar) inseamna un numar mic de consumatori.
Un alt lucru este luarea în considerare a ofertei şi cererei de pe piaţa pe care firma va trebui sa se concentreze. Firma va trebui fie sa exceleze in ceea ce produce sau ofera fie sa produca sau sa ofere lucruri unice pe care alte firme nu le produc sau nu le ofera pentru a reusi sa supravietuiasca pe piataAlegerea unei piete de desfacere care propune o mare cerere si o mica oferta poate creste considerabil sansele firmei de a reusi. Firma trebuie sa studieze bine catre ce se indreapta trendurile afacerii si ce se cere sau ce este nevoie in legatura cu dorintele consumatorilor. In incercarea noastra de a prognoza trendurile este o uzanta a se gandi strategii viabile pe termen lung. In afaceri mofturile se platesc si nici un antreprenor cu experienta nu va va spune sa incepeti o afacere bazata pe un moft care se va stinge intr-un an sau doi, dupa cum am spus uzantele sunt strategii viabile pe termen lung, asa gandeste un antreprenor adevarat.
Este critic sa va ganditi la ce ar putea face firma dumneavoastra mai bine decat firmele concurente in domeniul de activitate in care doriti ca aceasta sa activeze atunci cand decideti directia in care se va indrepta firma in general.
Urmatoarele intrebari sunt in mod general logice:

– Ce anume va face ca firma dumneavoastra sa se diferentieze categoric de celelalte firme?

– Care va fi lucrul care va face publicul dumneavoastra tinta sa se decida in favoarea serviciilor sau produselor dumneavoastra in locul tuturor celorlalte?

Trebuie sa existe ceva care sa va diferentieze de toate celelalte firme.

Inca un lucru foarte important il constituie modul in care va veti face numele cunoscut consumatorilor. Marketingul si Publicitatea sunt lucruri de o deosebita importanta in

incercarea de a face ca firma dumneavoastra sa isi castige un bun (sau nu) nume si sa devina astfel cunoscuta consumatorilor dumneavoastra tinta, cu atat mai mult atunci cand

aceasta este la inceput.
In cazul in care este posibil angajearea unei alte firme pentru reletiile cu publicul poate ajuta afacerea sa reuseasca mai bine si/sau mai repede.

Acest articol a fost publicat în business. Salvează legătura permanentă.

2 răspunsuri la Sa intru sau sa nu intru in afaceri

  1. myky spune:

    In principiu,e corect ce spui.Intai icerci sa deschizi o afacere,apoi vezi ce prinde la public.Dar ce te faci cand trebuie sa faci reclama?Majoritatea micilor intreprinzatori asteapta sa se „prinda”pe parcurs de ceea ce merge si cum merge.Nu ai cum sa vezi ce merge daca nu faci.Cei mai multi „patroni”se adapteaza din mers.Nu au nici cea mai mica idee despre Marketing si Publicitate.Cu atat mai mult nu vor vrea sa plateasca pentru acestea.In spatiul economic romanesc,singurul lucru pe care poti sa-l faci este sa incepi afacerea si sa speri ca aceasta va supravietui.Pare pesimist dar…..ASTA E!

    • Don De spune:

      Da myky, probabil ca ai dreptate in acest context dar permite-mi sa imi exprim opinia cu privire la ce se intampla in mod real cu antreprenoriatul autohton. Ne aflam in criza, huh, asta ar trebui sa ma impiedice sa fiu un bun antreprenor inainte de a-mi incepe afacerea?
      Desi cred ca implica o doza de sansa orice afacere este un plan si nu se bazeaza pe „daca pica pica, altfel mama ei!”, oricine iti spune contrariul este un mincinos.
      Acum sa combat un pic opinia ta (nu in mod rau intentionat). Tu spui ca antreprenorii romani incearca sa se prinda pe parcurs de cum stau lucrurile… perfect real dar, de ce ?
      Este ca si cum ai juca poker fara sa cunosti regulile.In conceptia mea afacerile contin o doza nesemnificativa de sansa. Romania a trait 50 de ani in comunism si a capatat acea mentalitate (las’ ca ma ajuta tatucu si face el). Chiar si in contextul actual al Romaniei un antreprenor aflat la inceput de drum ar putea „da lovitura” chiar si pe termen lung cu o idee buna si cu o planificare detaliata.
      Planificarea este instrumentul cel mai de folos al unui antreprenor iar informatia este arma care ii asigura succesul afacerii sale.Acum Marketingul si Publicitatea vor face probabil subiectul unui alt articol, spun doar atat, publicitatea este mama comertului si poti afla „ce merge si ce nu” cu o cercetare cat mai amanuntita a pietei (marketing).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *